مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
سرخط خبرها

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین | تاکید چین بر اهمیت حضور ایران در نشست آتی «کمربند راه»

  • کد خبر: ۱۸۰۱۷۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین | تاکید چین بر اهمیت حضور ایران در نشست آتی «کمربند راه»
وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، از سفر همتای ایرانی به عربستان سعودی و پیشرفت روابط ۲ کشور ابراز خرسندی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین امروز (یکشنبه) ۲۹ مرداد ماه تلفنی گفتگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و موضوعات بن‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

امیرعبداللهیان در این گفتگو، انتصاب مجدد وانگ یی به عنوان وزیر امور خارجه چین را تبریک گفت و مناسبات ایران و چین را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وانگ یی که پیش از این هم در سمت وزیر امور خارجه چین مشغول به فعالیت بوده است، مجددا به عنوان وزیر خارجه جدید چین و جایگزین «چین گانگ» منصوب شد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشرفت‌های خوب حاصل شده در راستای اجرای توافقات روسای جمهور ایران و چین، پیشبرد برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله را در مسیر درست خواند و بر آن تأکید کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز با ارزیابی مثبت از مناسبات راهبردی دو کشور، دیدگاه چین درباره نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی و موضوعات مرتبط با گسترش اعضا را مورد اشاره قرار داد.

نشست سران بریکس و بریکس پلاس قرار است در ژوهانسبورگ برگزار شود. آیت‌الله رئیسی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم در این نشست شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به ابتکار کمربند راه، ایران را یک عضو مهم در این ابتکار خواند و حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست آتی کمربند راه را مهم برشمرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین از سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان سعودی و پیشرفت روابط ایران و عربستان ابراز خرسندی کرد.

طرفین با ابلاغ سلام روسای جمهور دو کشور، بر نقش مهم دیپلماسی سران تأکید کرده و درباره برخی موضوعات بین‌المللی رایزنی کردند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->